SAJTÓKÖZLEMÉNY
Székely Sándor független országgyűlési képviselő, az Igen Szolidaritás Magyarországért Mozgalom alapító tagja hosszas és kitartó munkával érte el, hogy a Parlament kezdeményezze egyes jogszabályok módosítását, valamint új előírásokat vezessen annak érdekében, hogy nullára csökkenjen a zebrákon halálra gázolt emberek száma.
A politikus az ellenzéki, valamint a kormánypárti képviselők támogatását is elnyerte a 2019 óta készülő ZEBRAMINIMUM megvalósításához.
A nemzeti egységet teremtő ügy fontosságát mi sem mutatja jobban, minthogy
2020-ban 699 embert gázoltak el a hazai közutakon. 2019-ben pedig naponta három embert gázoltak halálra Magyarországon.
Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának kormánypárti elnöke kedden tárgyalt Székely Sándorral a ZEBRAMINIMUM intézkedéscsomag mielőbbi megvalósításról. Egyben felkérte az Innovációs és Technológiai Minisztériumot a szükséges szakmai és intézményi konzultáció lefolytatására.
Többek között
- az útburkolati jelek láthatóságának növeléséről,
- a közúti fényjelzők előírásának módosításáról,
- a jelzőtáblák szabályozásáról,
összesen 4 új útügyi műszaki leírás és 6 jogszabály készül, 2022-es parlamenti ciklus végéig. A törvényi módosítások pontos ütemtervét Bánki Erik levélben küldte meg a független országgyűlési képviselőnek.
Székely Sándor interaktív térképre vitte a 2020-as balesetek helyszíneit, az applikáción bárki megjelölheti az életveszélyes és rossz állapotú gyalogátkelőhelyeket. http://zebraminimum.hu/index1.php.
A képviselő egyedi javaslatairól jelenleg is zajlanak egyeztetések. A több lépcsős intézkedéscsomag többek között a magyarországi zebrák útvonaltervező szoftverekbe való integrálására is javaslatot tesz.
Székely Sándor két éve foglalkozik a gyalogátkelőhelyek biztonságának növelésével. A képviselő lakossági észrevételek alapján indított Mozgalmat a közösségi médiában, hogy egy országos adatbázisban térképezze fel a rossz állapotú, nehezen látható és életveszélyes gyalogátkelőhelyeket. A ZEBRAMINIMUM a rendőrség, az önkormányzatok közlekedés biztonsági szakértők autósok és a gyalogosok észrevételei alapján készült.
2021. május 7.
ISZOMM Sajtó